09-09-2020
De beste ideeën ontstaan vaak spontaan.
Zo was dat ook met de keuze voor ‘De Brielse Boer’ als naam om naar buiten te treden.
In oktober 2019 namen we deel aan het World Food Festival in Rotterdam.
We kregen de mogelijkheid om de bezoekboerderij in hartje stad te promoten.
Deze kans lieten we natuurlijk niet onbenut!
Naast de omschrijving van ons bedrijf, zochten we een pakkende titel.
Iets dat nieuwsgierig maakt en bij de bezoekers blijft hangen.
Onze boerderij heet ‘de Onderneming’ en is officieel gevestigd in Zwartewaal.
Niet echt iets dat onderscheidend is en bekendheid oproept.
Vanuit het niets kwam toen ‘Brielse Boer’ in ons op.
Een korte, krachtige term die lekker ‘bekt’ en blijft hangen.
Een naam die soms ook vraagtekens oproept naar de betekenis.
Maar dat is geen probleem, dat kunnen we met een goede communicatie wel uitleggen.
We waren het erover eens: ‘De Brielse Boer’ gaat het worden!
Het logo
Bij een naam hoort ook een logo.
Niet één uit duizenden, gemaakt door een logomachine op internet.
Nee, we wilden echt iets unieks voor ons bedrijf.
Dus eigenlijk een beeltenis met iets karakteristieks.
We raakten hierover in gesprek met een bevriende ontwerper.
Hij ging graag met deze uitdaging aan de slag.
Na een aantal gesprekken wist hij wat wij van een logo verwachtten.
Hij ging aan het werk en kwam met een tekening van de boerderij.
Dit is namelijk hét icoon voor iedereen die hier een bezoek brengt.
Zodra je de dijk afrijdt roept dit herkenbaarheid op.
En dat is precies wat we zochten in een logo.
En er kwam iets bij, een aardappelriek op de voorgrond.
Stevig in de klei gestoken.
Met de nodige kracht en zorgvuldigheid in de grond gebracht.
Een riek die er staat en zich niet zomaar uit het veld laat slaan.
Iets dat illustreert waar wij voor staan en kenmerkend is voor ons.
We zijn heel blij met de combinatie van naam en logo.
Alle dank aan iedereen die met ons mee heeft gedacht.
Maar speciale dank aan Dennis Smidt van Out of Bounds Artworks.
Recente reacties